Officieel: Radar RD6 is elektrische pick-up van zustermerk Polestar (2022)

Radar RD6 Geely

Volvo, Polestar en Lotus krijgen er een broertje bij: EV-merk Radar is geboren... en toont met de RD6 meteen een pick-up met globale plannen.

Een nieuwe dag, een nieuw automerk uit China. Al is het de moeite om de spotlight op EV-merk Radar te zetten. Want Radar maakt deel uit van de Geely-group, de gigant die tegenwoordig ook Volvo, Polestar, Lotus, smart en Lynk&Co in haar portefeuille heeft. Radar mag zich gaan toespitsen op "lifestylevoertuigen". Starten doet het met de RD6, een elektrische pick-up.

Aston Pick-up

Die RD6 is alvast geen onaardige verschijning geworden. Niet gek als je weet dat designer Peter Horbury zich eerder bezig hield met Volvo, Lynk & Co, Lotus én Aston Martin. Tegenover elektrische concurrenten zoals de Ford F150 Electric en Rivian RT1 is deze RD6 natuurlijk een slag kleiner, al krijgt hij daardoor een meer Europees kantje.

Radar RD6 Geely

De snuit oogt relatief sportief en wil niet echt uitstralen elektrisch te zijn, de bips is vrij vlak (wegens: maximaal laadvolume) en profiteert van een doorlopend achterlicht.

Binnenkort in België?

Technische details (of plaatjes van het interieur) geeft Radar nog niet meteen vrij, al laat het merk wel weten dat de RD6 gebruik zal maken van het SEA-platform van Geely dat ook zal worden gebruikt door Volvo, Lotus en co. Daarnaast geeft het merk ook meteen blijk van internationale plannen: "a new generation of global consumers who demand vehicles that are as sustainable as their adventures into nature." Of in mensentaal: Radar hoopt op de Geely-trein te kunnen springen om ook op onze markt modellen te kunnen verkopen.

Radar RD6 Geely

Hoewel de RD6 een pick-up is, belooft het bedrijf op termijn ook elektrische SUV's en die-hard offroaders. Hoewel we zulke wensen snel zouden afschieten als lariekoek, heeft moederbedrijf Geely al eerder met Lynk&Co - en het heruitvinden van Lotus - getoond dat het durft ondernemen.

Radar RD6 Geely

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws