Stel je even voor: je bent in de markt voor een Bentley, en dat mag meteen een knap exemplaar zijn. Zo’n knoert van een W12-motor zegt je echter niet veel, maar de sportieve looks die ermee gepaard gaan wel. Dan is er nu een Bentley voor jou, want dit zijn de Continental GT en GTC als ’S’.
We zeiden het eerder al wanneer de constructeur naar buiten kwam met zijn nieuwe Azure-gamma: een Bentley koop je ofwel omdat je ermee wil pochen, ofwel omdat je uitermate comfortabel onderweg wil zijn. Terwijl die extra relaxerende versie dus vooral aan de wensen van die laatste groep tegemoet wilde komen, is er nu ook een nieuwe Bentley voor de opvallers. Dit is namelijk de ’S’-versie van de Continental GT en GTC, en die speelt resoluut de kaart van het sportieve vertoon.
Ogen én oren
De nadruk ligt daarbij enigszins op het woordje “vertoon”, want in tegenstelling tot de volbloed ‘Speed’-exemplaren krijgen de Continental GT S en GTC S géén W12-blok mee. Dat maakt er echter nog geen slak van, want de gewoonlijke 4.0-liter V8 brengt een nog steeds schappelijke 550 pk en 770 Nm koppel naar de vier wielen, goed voor een 0-naar-100-tijd van 4 seconden. Identiek dus aan die van zijn S-loze broers, op de geluidsbeleving na dan. Deze nieuwe versie krijgt namelijk standaard een sportuitlaat mee die het geluid van de achtcilinder wat prominenter onder de aandacht van je omgeving moet brengen.
Ook de rest van de auto wordt opvallender, of er nu in zit of naast staat. Dat begint al bij zijn zwarte accenten, die niet alleen de gewoonlijke sierdelen en de uitlaten maar ook de velgen van het chroom ontdoen. Dat nieuwe schoeisel is trouwens ook specifiek voor de ’S’, en meet ofwel 21 ofwel 22 duim in diameter. Daarachter vind je — cliché of niet — knalrode remklauwen. Deze aankleding is trouwens niet helemaal nieuw in het Bentley-gamma: een jaartje geleden kreeg de Bentayga al zo’n ’S’-versie aangemeten.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 11 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden