Mercedes brengt ook van haar nieuwe generatie C-Klasse een plug-inhybride op de markt. Die gaat nog steeds door het leven als C 300 e maar pronkt in zijn tweede iteratie met een forse accu van 25.4 kWh waardoor je theoretisch 100 km ver geraakt puur op elektrokracht. Wrijf al maar in je handjes, zakelijke rijder.
De komende jaren zal het steeds minder interessant worden om een bedrijfswagen aan te schaffen zonder een stekker aan boord. Automerken gaan er echter prat op dat niet iedereen klaar is voor een compleet elektrische toekomst. Waardoor ook plug-inhybrides nog enkele jaren deel zullen uitmaken van ons wagenpark. Mercedes doet haar duit in het zakje met een nieuwe generatie van de C-Klasse plug-in.
100 km (elektrische) range
Net zoals voordien zal het merk met de ster op termijn 2 varianten aanbieden: een plug-in met benzinemotor en een plug-in met dieselmotor. Starten doet Mercedes met de benzinevariant, de C 300 e. Die koppelt een 2-liter viercilinder turbobenzine van 204 pk aan een elektromotor van 129 pk. Daardoor komt het systeemvermogen op 313 pk en 550 Nm koppel te liggen. De prestaties zijn er dan ook naar, want met een sprint naar de honderd van zo'n 6 seconden is de plug-inhybride zat snel.
Deed zijn voorganger het nog met een accu van 13.5 kWh, dan groeit die in deze generatie tot een riante 25.4 kWh. Het gevolg? Volgens de WLTP-test geraak je zo maar even 100 kilometer ver met deze C-Klasse puur op elektrokracht. Dat het elektrisch verbruik van 25.4 kWh/100 km daarmee stevig hoger ligt dan bij een volledig elektrische auto, is dan weer een spijtig nadeel die alle plug-inhybrides treft.
Volledige koffer
Klop je bij Mercedes aan voor een C 300 e, dan zal je zoals voordien kunnen kiezen uit twee carrosserievormen. Het gaat dan over de C Berline en C Break. Leuk om weten is dat de nieuwe C-Klasse plug-in enkele handige technische wijzigingen doorliep. Zo zit de laadklep tegenwoordig op de flank (en niet meer op de bips) en werd de accu - hoewel groter - beter weggewerkt. Daardoor zit er geen vervelende verhoging meer in de koffer en moet je geen bagageruimte meer inleveren.
De nieuwe C 300 e start aan 55.055 euro voor de Berline, de Break heeft een vanafprijs van 56.507 euro. Snel even langs de vlootbeheerder van je bedrijf passeren?
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 13 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden