Bentley stapt in zelfhulpgroep om te werken aan lederfetisjisme

Bentley Leather Working Group

Bentley is de eerste autoconstructeur ter wereld die lid wordt van de Leather Working Group, een soort zelfhulpgroep voor industriegiganten die het gebruik en verwerken van leer ecologisch duurzamer willen maken. Met vlot 15 koeienhuiden per Bentley geen overbodige stap...

Heb je ooit al eens je bips in een Bentley geparkeerd, dan weet je dat enkel de beste materialen goed genoeg zijn. Daar hoort volgens het Britse merk ook koeienhuid bij. Je weet wel, leder. Het merk is zich er echter van bewust dat het gebruik van leder ook een verslaving kan worden. Zo herbergt het interieur van een Mulsanne tussen de 15 à 20 koeienhuiden en zelfs bij de Continental GT Coupe zit je vlot aan 10 tot 11 koeienhuiden per wagen.

Gouden standaard

Bentley beseft dat het stappen moet nemen om haar ecologische voetafdruk te monitoren. Hoewel het verbannen van leder een oplossing zou zijn, wil het Britse merk nu ook weer niet zo ver gaan. In de plaats is het lid geworden van de Leather Working Group, een auditgroep dat strenge productie- en verwerkingseisen opstelt voor producenten van leer. Andere leden van de groep zijn onder andere Ikea, Nike, Asos en Clarks. Door lid te worden van de "zelfhulpgroep" wil Bentley zichzelf een gouden standaard opleggen.

Bentley Leather Working Group

Bentley is trouwens snel om te zeggen dat ruwweg 80 procent van alle auto's die het ooit heeft geproduceerd nog bestaan én dat veel van haar classics nog steeds het origineel interieur dragen. Al vergeet het daar wel even bij te zeggen dat 75% van de auto's die het ooit produceerde sinds 2003 gebouwd werden. Nu goed, Bentley staat er nu al om bekend dat het zeer strikt is in het gebruik van leder. Zo worden enkel koeienhuiden gebruikt van dieren die gebruikt worden voor de vleesindustrie. Zodat er niet nodeloos gekweekt hoeft te worden. Of het echter geen tijd is om over te stappen op vegan leer of een gerecycleerd alternatief? De gemiddelde Bentley-eigenaar ligt er waarschijnlijk niet van wakker.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws