Laadstationproducent Yeet! en tankstationgigant Maes slaan de handen in elkaar om de komende jaren meer dan 300 ultrasnelladers in België neer te poten voor elektrische auto's. Dat is een verdrievoudiging van het aantal snelle laadpunten dat vandaag reeds langs de Belgische wegen staat. De stations zullen een vermogen van 350 kW hebben.
In één klap marktleider worden voor snelladen in België, dat is het doel van Yeet! en Maes vandaag. Want beide bedrijven hebben een doorgedreven samenwerking uit de doeken gedaan. De komende jaren willen ze meer dan 300 ultrasnelladers voor elektrische auto's op Belgische bodem plaatsen. Ter verduidelijking; dat zijn sites met een vermogen van 350 kW en afhankelijk van de locaties meer dan één ultrasnellader.
262 tankstations maken de transitie
De samenwerking met Maes is een slimme zet van Yeet!. Het bedrijf krijgt daardoor de beschikking over een riant aanbod van tankstations. Maes baat namelijk 262 tankstations uit van onder andere ESSO, Shell en Maes. Maes voorziet de locatie, Yeet! investeert in de technologie, exploitatie en laat Maes delen in de winst. De Nederlandse scale-up investeert maar liefst 60 miljoen euro in het uitrollen van de zowat 300 snellaadpunten.
Op dit moment zijn er in België 8.482 openbare oplaadpunten. Amper 110 daarvan zijn snellaadstations (Ionity bijvoorbeeld). Eerder liet Yeet! al weten dat het contracten heeft afgesloten voor 100 oplaadpunten in ons land (onder andere aan het Sportpaleis, Flanders Expo, Nekkerhal en de Ethias Arena). Door de samenwerking met Maes komt het totaal dus boven de 400 stuks te liggen. De kans is dan ook reëel dat Yeet! de komende jaren marktleider zal worden op vlak van snellaadpunten in ons Belgenland. Op termijn droom Yeet! er van om een schaalbare oplossing aan te bieden die toelaat 20 tot 2000 parkeerplaatsen op één locatie van laadpunten te voorzien. En de EV-rijder, die vaart er wel bij, zolang de energievoorraad strekt natuurlijk.
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 5 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden