Renault Mégane E-tech Electric: Dit zijn de specs!

Renault Mégane E-Tech Electric Prototype

Renault was met de Twizzy en Zoe één van de eerste automerken die elektromobiliteit op grote schaal omarmde. Binnen afzienbare tijd komt er ook een elektrische versie van de Mégane. De Mégane E-tech Electric is geboren!

Renault speelt al langer met het idee van een elektrische Mégane. Al heeft het bewust gewacht tot de populariteit groot genoeg was om een versie op stroom te lanceren. Er wordt daarbij geen nieuwe naam uit de lade gehaald, nee de elektrische hatchback zal door het leven gaan als Mégane E-tech Electric

Cross-EV

Nu goed, we zeggen wel "hatchback" maar de eerste plaatjes van deze auto tonen een ietwat verhoogde auto. Een crossover dus. Dat heeft uiteraard met de plaatsing van de batterijen te maken. Dat accupakket meet 60 kWh groot. Renault koppelt dat aan een elektromotor van 217 pk en 300 Nm koppel. Goed voor een WLTP-range van 450 kilometer volgens Renault. Al zal je dan een verbruik van 13 kWh/100 km moeten halen met deze knaap. EV-rijders weten dat dit nogal aan de lage kant is.

Renault Mégane E-Tech Electric Prototype

Nu goed, de basis onder deze Mégane is alvast het CMF-EV-platform dat samen met Nissan specifiek werd ontwikkeld voor elektrische auto's. Snelladen DC zou daardoor aan 160 kW mogelijk moeten zijn. Dit kan wel eens een interessant alternatief worden voor de Volkswagen ID.4.

Laatst gepubliceerd

Reacties (12)

Plaats een reactie
this 15:59
afbeelding van this

Die dingen wegen gigantisch veel. Dan wil je wel wat vermogen om ze vooruit te krijgen.
En pk's knijpen zal niet veel doen aan het bereik. Want als bestuurder kan je ook gewoon dat watt-pedaal minder diep indrukken. Dat heeft hetzelfde effect.

Siem 21:02
afbeelding van Siem

Ja, ze wegen meer, maar door hun hoge en instante koppel heb je net minder pk’s nodig.
De Zoé weegt ruim 1500kg, of zo’n 300kg meer dan een Mégane met 1.2Tce, maar de Zoé gaat wel vlotter door tot 100km/u (en verder). Het gewicht voel je m.a.w. niet in een EV (door het extra koppel, maar ook door de lage plaatsing centraal tussen de 4 wielen.

Siem 21:05
afbeelding van Siem

De reden van die hoop pk’s is dat de constructeurs, Teslagewijs krachtige wagens in de markt willen zetten.
Later volgen evt minder krachtige basismodellen (vb Polestar 2 komt nu met minder krachtig basismodel…)

FLP 09:51
afbeelding van FLP

Is dit echt de toekomst? Iedereen in een busje? (SUV's zijn niet meer dan veredelde busjes in mijn ogen) Heel triestig voor de autoliefhebber...

this 10:37
afbeelding van this

Gelukkig hebben we niet allemaal jouw ogen.

FLP 16:35
afbeelding van FLP

Google eens even de VW Bulli Concept. Beeld je vervolgens even in dat je die z'n daklijn een beetje verlaagd laat aflopen, en kijk dan nog eens naar deze Megane.. De realiteit is niet zo veraf als je denkt.

Agoras Piet 18:23
afbeelding van Agoras Piet

Na een flinke snuif wit poeder, een joint of drie en een fles gin zag je waarschijnlijk die gelijkenis?
Inderdaad, onder die VW concept staan net als bij deze Megane E-tech 4 wielen. :-)

Adriaan 11:12
afbeelding van Adriaan

Ik zie vooral een megan die een nachtje beleefd heeft met uw opgesomde ingredienten samen met een kadjar, en dit is het resultaat ervan :p

Mathieu 12:32
afbeelding van Mathieu

Om te antwoorden op uw vraag of dit de toekomst is FLP, volgens mij wel. Zelfs bij Ford spreekt men in de wandelgangen al over een volgende "cross over" Ford Focus. Er is bijna geen enkel merk dat deze piste niet bewandelt. Men wil geen modellen meer uitbrengen die weinig of geen geld meer opbrengen. Men is in de autowereld enorm ah besparen op de zaken die niet genoeg winst meer opbrengen. Kijk maar naar Stellantis, en Mercedes die willen besparen op de dealers. Kleine dealers zullen ofwel over genomen worden ofwel failliet gaan.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws