Yannick Neuville, broer van rallyrijder Thierry Neuville, heeft sinds 2016 in België een bedrijf dat zich bezig houdt in de motorsport. Dat bedrijf, LifeLive, heeft ook haar eigen model. Die TN5 is een soort van cross country racer die er tonnen fun uit ziet maar ook FIA gekeurd is en ingezet kan worden in de racerij. Op zoek naar een leuk speeltje van Belgische makelij?
Kans is groot dat je nog nooit van Yannick Neuville hebt gehoord. De broer van Thierry Neuville heeft diep in de Duitstalige regio van België het bedrijfje LifeLive. Een bedrijf dat zich bezig houdt met expertise voor de motorsport maar tegenwoordig ook een eigen model aanbiedt. Het gaat niet over een straatlegale auto wel over een serieuze cross country racer met een motorfietsmotor achterin. Die TN5 weet hoge ogen te gooien in Scandinavië en bij enkele bekende namen uit de racerij.
Beestig plezier
Maar wat is deze TN5 nu? Wel, een soort van extreme kart dat verharde en onverharde wegen verslindt. Een buizenchassis herbergt een ophanging met technologieën vanuit het WRC, een aerodynamisch geoptimaliseerd koetswerk (in de ruimste zin van dat woord) en een motor van een motorfiets. Als klant krijg je de keuze uit de motor van een Yamaha R6, Suzuki GSXR (600 of 750) of de Kawasaki ER6. Het lage gewicht gekoppeld aan een hoogtoerige motorfietsmotor schreeuwt gewoon tonnen fun.
In de Scandinavische landen, de bakermat van "rijden op het onverharde", is deze TN5 een kleine hype. De TN5 werd zelfs in samenwerking met de offroad-divisie van de FIA ontwikkeld. Zodat deze racer ingezet kan worden in een eigen merkenrace of andere klassen. Ook het Belgische raceorgaan RACB heeft een nieuw XC kampioenschap op poten gezet. Om zo jong talent van deze cross country racer in volbloed rallywagens te krijgen. Check hieronder even Thierry Neuville die loos gaat met de TN5. Hoe fun ziet dat er uit?!
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 14 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 14 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden