Aston Martin klopte zichzelf een aantal jaren geleden nog op de borst terwijl ze stelden dat zij de laatste supercar bouwer met manuele versnellingsbak zouden zijn binnen afzienbare tijd. Die stelling nemen ze nu terug.
Een nieuwe CEO, een nieuwe wind. Buiten met de oude plannen en haantjesgedrag, want de nieuwe CEO wil realistische plannen ontvouwen. Stelde Andy Palmer in 2016 nog dat Aston Martin de laatste sportwagenfabrikant zou worden met manuele versnellingsbak, dan mag manuel nu plaats maken voor een automaat, aldus Tobias Moers. Dat is de opvolger van Palmer die recent van Mercedes-AMG de overstap maakte naar Aston Martin.
In een interview met onder andere Motoring.com is hij stellig, de manuele versnellingsbak is te onderhoudsintensief. Daarover zegt hij verder "you don’t need it anymore. And you have to maintain it with the new regulations, year-by-year with the emissions because it’s a bespoke powertrain. It makes no sense."
Intussen is de Aston Martin V8 Vantage AMR de enige Aston Martin met handmatige versnellingsbak. Die bak werd niet intern bij AM ontwikkeld, hij komt van leverancier Graziano, die ook de versnellingsbak in de DB9 en de One-77 ontwikkelde.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 2 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 17 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden