Citroën lanceert een lichte vrachtversie van haar Ami. Je weet wel, het klein elektrische doosje met 8 pk en een top van 45 km/u. Die My Ami Cargo pronkt met 400 liter stouwruimte en een laadvolume van 140 kg. Ideaal voor de... euhm... tja.
Hoewel Dacia bij hoog en laag beweert de elektrische auto betaalbaar te hebben gemaakt met de 17.990 euro kostende Spring, kan je niet ontkennen dat Citroën het stukken beter doet met haar 6.990 euro kostende Ami. Alleen kan je moeilijk beweren dat die Ami en volwaardige auto is. Een veredelde brommobiel komt beter in de buurt. Awel, de brommobiel kan je vanaf nu ook krijgen als bestelbusje!
Max 140 kg
Dat las je goed, Citroën lanceert nu ook een bestelbusjesvariant van haar Ami. Die luistert naar My Ami Cargo en zo nog geen 500 euro meer moeten gaan kosten tegenover de reguliere Ami. Anders gezegd; met een prijs onder de 8.000 euro is dit dé goedkoopste elektrische bestelbus ter wereld. Al moeten we je enthousiasme meteen temperen. Want hoewel een "lichte vracht", zal je in een Renault Zoe een stuk meer bagage kwijt kunnen. De My Ami Cargo slikt namelijk 400 liter aan pakketjes met een maximaal gewicht van 140 kilogram. Die pakketjes zal je moeten dumpen in een nogal onhandige vormgegeven compartiment waar vroeger de passagiersstoel zat. Verre van ideaal, laat ons eerlijk zijn.
De specificaties blijven trouwens identiek aan de reguliere Ami. Het gaat dan over een elektromotor van 8 pk, een top van 45 km/u en een range van maximaal 75 kilometer. Je moet het de Fransen bij Citroën nageven, ze zijn niet vies van speciallekes...
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 11 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 13 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 16 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 17 uur geleden