Ferrai haalt vandaag het doek van de 812 Competizione en die is er meteen als coupé en aperta, de cabrio dus. Net op tijd voor de zomer.
Ferrari kietelt de 6.5 V12 die in de rug van de 812 Superfast ligt nog wat verder op want Superfast is nog niet fast genoeg. De 812 Competizione krijgt 30 pk bovenop de 800 stuks die al onder de standaard 812 staan te trappelen. Daarnaast beschikt de V12 in de Competizione ook over 692 Nm, dat is iets minder dan de 718 Nm uit de basisversie, nuja...
2,85 seconden
De overbrenging gebeurt via een supersnelle automaat met dubbele koppeling en zeven versnellingen. Door middel van een aangepaste software weet Ferrari de schakelsnelheid nog met 5 procent te verbeteren. De 0-100 km/u gebeurt zo in 2,85 seconden, de topsnelheid bedraagt 340 km/u.
Om het verhoogde vermogen te verkrijgen en ook veilig uit de motor te krijgen herwerkte Ferrari het inlaattraject, de cilinderkoppen, de zuigers en de krukas. Daarnaast beschikt de Ferrari 812 Competizione over vierwielsturing, wat he dynamischer in de bochten maakt en ook makkelijker manoeuvreerbaar bij lage snelheden.
aerodynamische looks
Om alles netjes te verbergen bouwt Ferrari andere bumpers op de Competizione, te herkennen aan de koelopeningen en vleugels. Ook de motorkap werd aangepast en de achterspoiler werd groter gemaakt voor meer neerwaartse druk. De achterklep en tevens afdekkap voor de motor is tegenwoordig niet meer uit glas maar uit aluminium. Door allerlei aanpassingen komt Ferrari op een gewichtsvermindering van 38 kilogram. Zo hangt de 812 Competizione nog 1.487 kilogram aan de haak.
Niet alleen de tweedeurs 812 Superfast krijgt de aanpassingen mee, er is ook de 812 Competizione A, de open versie zoals eerder gezegd. De ingenieurs werkten de aerodynamica van de open versie zodanig bij dat er rekening gehouden wordt met de afwezigheid van het dak op mooie dagen. Behalve deze wijziging is de 812 Competizione A technisch gelijk aan zijn gesloten broer.
Ferrari bouwt de 812 Competizione in beperkte oplage. Zo zullen er 999 stuks van de 812 Competizione gebouwd worden en nog eens 599 stuks van de 812 Competizione A. Slecht nieuws voor wie er eentje wil, volgens Ferrari is de volledige productie al uitverkocht.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 17 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden