Als je maar genoeg automerken in je groep duwt, word je vanzelf de grootste. Toch?
In het eerste kwartaal heeft automerkengroep Stellantis alvast het grootste deel van de koek beet op de markt van personenwagens en lichte bedrijfswagens in Europa. Wereldwijd zag de merkengroep de verkoop met zomaar even 10,8 procent toenemen. Daarmee zit Stellantis op een taartstuk van 23,6 procent en dat is niet min. De fusiegroep verkocht in de eerste drie maanden in totaal 854.151 personenwagens en lichte bedrijfsvoertuigen.
tweede zonder bestelwagentelling
Het succes van de Stellantis-groep is voor een groot deel toe te schrijven aan de erg goeie verkopen van de Peugeot 208. Vooral in e-versie lijkt die wagen het erg goed te doen. De grote voortrekkers in de verkoop voor Stellantis zijn nog altijd de lichte bedrijfswagens. Halen we die weg uit de verkoopcijfers en houden we enkel rekening met de personenwagens dan komt Stellantis op een tweede plaats terecht, net na de Volkswagen groep. Volgens ACEA-cijfers zit Stellantis dan op een aandeel van 21,7 procent, Volkswagen en kornuiten halen dan 25 procent.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 15 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 15 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden