Honda ontwaakt uit winterslaap: gaat werk maken van haar interieur

Honda interieur 2021

Het eigenzinnige Honda blikt vooruit op een nieuwe designlijn die het voor haar interieurs heeft ontwikkeld. Daarbij staat minimalisme en gebruiksgemak centraal. Daarenboven komt een designupdate geen dag te vroeg. Want de huidige interieurs van Honda... tja... zei daar iemand 1996?

Dat Honda de dingen graag anders doet is een publiek geheim. Alleen, als je daadwerkelijk auto's wil verkopen kan je maar zo hard tegen de stroom in lopen. Want soms moet je gewoon ook ingaan op vragen en zorgen van klanten. En laat hét pijnpunt van Honda's van de voorbije 10 jaar nu net het interieur zijn. Inderdaad, niet de absurde styling aan de buitenkant, wel het interieur dat nogal goedkoop en rommelig oogt. Eigenlijk nét niet wat Honda wil bereiken met haar interieurs, waardoor het een nieuwe designrichting uit de doeken doet. Eindelijk.

"Eenvoud en nog iets"

De nieuwe designtaal voor de interieurs omschrijft Honda als "simplicity and something" ofte "eenvoud en nog iets". Marketingtaal voor een interieur dat vooral focust op een gereduceerde complexiteit van bedieningselementen en een maximum aan ruimte. Een eerste designschets toont vooral een meer moderne aanpak. Denk aan een mix van het dashboard van een Mazda 6 en een BMW 3 Reeks. Beter goed "geleend" dan slecht verzonnen, toch?

Honda interieur 2021

Net zoals bij de huidige Honda's blijft het Japanse merk focussen op dunnen A-stijlen, een voorruit die diep doorloopt en grote raampartijen. Dit om - uiteraard - de zichtbaarheid rondom te verbeteren. Honda wil namelijk dat je, eenmaal aan het rijden, opgezogen wordt in de omgeving en vergeet dat je in een auto met dashboard zit. Toegegeven, in de huidige Honda's wil je dit ook.

Honda interieur 2021

Enfin, Honda wordt dus modern, aan de binnenkant. Er lijkt op het eerste gezicht zelfs plaats voor een uniek designdetail. Want de startknop wordt vervangen door een startdraaiknop. Porsche doet het ook maar bij Honda kan het wel eens een knipoog naar het verleden zijn. Honda was namelijk in de jaren 70 een sleutelpionier. Het was het eerste automerk ter wereld dat 1 sleutel ontwierp die je kon gebruiken voor alle componenten van je auto: de deuren, de tankklep en de ontsteking. Meer nog, het was een tweezijdige sleutel, waardoor je altijd van de eerste keer juist zat - we kijken naar jou, moderne USB-stick. De nieuwe generatie Civic Sedan in de VS is de eerste Honda die mag gebruik gaan maken van dit nieuwe interieur.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws