Volkswagen maakt net voor het weekend bekend dat het een GTX-label aan het gamma zal toevoegen. Dat label wordt op de sportievere elektrische modellen gekleefd. Welke dan precies?
Wel, de ID.4 is het eerste model van Volkswagen dat ook als ID.4 GTX door het leven zal gaan. Daarmee vervolgt Volkswagen een lijn die het in 1976 opstartte met de GTI. Nadien kwamen nog de GTD voor de diesels en kreeg ook de plug-in hybride lijn een GTE-versie.
De ID4 is niet de eerste wagen waaraan je denkt als je bij Volkswagen een sportieve elektroauto zou gaan kiezen. Toch verkiest VW deze zelf boven de kleinere ID.3. Zijn het marketingtechnische redenen?
elektrisch vierwielaangedreven
Volkswagen geeft de ID.4 X alvast twee elektromotoren mee die beide aandrijving geven op een andere as. Daarmee is de ID.4 ook de eerste vierwielaangedreven elektrische Volkswagen. Wat het vermogen betreft is het voorlopig nog koffiedik kijken. Er doen geruchten de ronde dat de ID.4 GTX een vermogen van meer dan 300 pk zou krijgen maar die geruchten werden nog niet bevestigd. Zekerheid daarover krijgen we pas wanneer de ID.4 GTX wordt onthuld. Dat zal op 28 april zijn.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden