Seat heeft behalve de Arona ook de Ibiza een tussentijdse facelift gegeven. Bij de kleine hatchback blijft het buitenom allemaal erg subtiel, waardoor je best instapt om de vernieuwing te zien.
De Spaanse Polo krijgt een lichte facelift die je aan de buitenzijde amper ziet. Dat hoeft eigenlijk ook niet, want de Ibiza kan nog best mee met het design van de Seats van vandaag. Als de grootste wijziging de handgeschreven naam op de achterklep is, dan weet je het wel. Verder komt er ook een nieuw setje lichtmetalen velgen en krijgen we ook LED-verlichting voor alle lichtunits. Tenslotte is het Seat-logo tegenwoordig in twee chroomtinten uitgevoerd. Het is maar dat je het weet.
hola, hola
Groter zijn de wijzigingen binnenin. Het eerste dat opvalt is het scherm van het infotainmentscherm - in 8,25 inch of 9,2 inch, afhankelijk van de gekozen versie - dat voortaan zwevend bovenop het dashboard te vinden is. Het scherm geeft je toegang tot het infotainmentsysteem dat gekoppeld kan worden aan Apple Carplay of Android Auto. Met "Hola, hola" activeer je de spraakbediening van het systeem, tot jolijt van je medereizigers. Verder aanpassingen zijn er in het soft touch effect van het dashboard, de led-sfeerverlichting rond de ventilatieroosters (enkel op FR en Xcellence-uitrustingsniveau) en aan het met leder bekleed stuurwiel. Op veiligheidsvlak zijn er tegenwoordig Travel Assist, Lane Assist en optioneel ook grootlichtassistent te vinden op de nieuwe Ibiza.
weg met de diesel
Diesels vinden we dan weer niet meer terug bij de Ibiza. De tanende markt en de strengere eisen lieten Seat besluiten dat de diesel beter in de archiefkast kon. Wel zijn er een handvol benzines, met onderaan de 1.0 TSI met 80 pk en een whopping 93 Nm gekoppeld aan een manuele vijfbak, bovenan het gamma staat de 1.5 TSI met 150 pk en een DSG7-automaat. Ergens tussenin zitten nog de 95 pk- en 110 pk-versies van de éénliter driecilinder. Ook CNG-rijders worden nog bediend, met de 1.0 TGI met 95 pk.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 17 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden