Tegenwoordig is het bon-ton om de segmenten die niet genoeg bijdragen aan de winst van de constructeur af te stoten. Toyota kondigt daarentegen aan dat ze het A-segment zullen blijven bedienen.
Het A-segment, dat is de klasse van de Aygo. Kleine stadsautootjes die weinig winstmarge opleveren zijn niet zo graag gezien bij automerken. Toyota ging eerder al een samenwerking aan met Citroën en Peugeot voor de ontwikkeling en productie van de kleine karretjes.
toyota-genen
De opvolger van de Aygo zou echter op het Toyota GA-B-platform komen te staan. De reden daarvoor is dat Citroën en Peugeot bovenstaande reden aanhaalden om hun A-segmenter te schrappen.
De opvolger mag er stilaan gaan komen want de huidige Aygo is al sinds 2014 op de markt. De opvolger zou anders gaan heten maar wat de naam dan wel mag worden vertelt Toyota er niet bij, hetzelfde geldt voor een eventuele lanceringsdatum. Hij zal alvast wel gewoon een benzinemotor krijgen, een elektrische Aygo-opvolger zou de auto te duur maken voor dit segment. Dat betekent natuurlijk niet dat Toyota geen gebruik kan maken van een milde hybride of full-hybride aandrijving.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 20 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden