Neen, Apple kiest dan toch niet voor de Hyundai-groep om zijn toekomstige elektrische auto te bouwen.
Begin januari van dit jaar ontstond er opnieuw een serieuze hype rond de toekomstige Apple Car of iCar. Nadat twee jaar geleden uitlekte dat de elektronicagigant uit Californië het team rond zijn toekomstige auto fors had doen inkrimpen, leek het project een stille dood te sterven. Maar eind 2020 doken weer geruchten op over ‘Project Titan’, dat zelfs al in 2024 klaar zou zijn. In januari 2021 stuurde Hyundai een persbericht de wereld in waar het beweerde in gesprek te zijn met Apple voor de ontwikkeling en de productie van de toekomstige auto van Apple. Het aandeel van Hyundai maakte prompt een sprong van bijna 20 procent en er ontstond veel zenuwachtigheid rond het project. Tot vandaag: aan de Amerikaanse zakenkrant Bloomberg lieten de Koreanen weten dat de onderhandelingen met Apple op niets zijn uitgedraaid. De Californiërs zouden wel nog met andere constructeurs in gesprek zijn, maar Hyundai komt op dit moment niet meer in aanmerking als industriële partner.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 52 min geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 3 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 6 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 7 uur geleden