Seat voegt nog maar eens een nieuwe versie toe aan het gamma van de Tarraco, de grootste SUV van het merk. Die motor kan je kennen uit de Golf GTI en andere hot hatches.
Met 245 pk nestelt de 2.0 TSI zich helemaal bovenaan het gamma. Hij heeft een stuk meer vermogen dan de 190 pk sterke 2.0 TSI en plaatst zich daarmee naast de plug-in hybride Seat Tarraco. In deze nieuwe versie komt de kracht echter louter en alleen van de benzinemotor, een motor die je ook al in de Golf GTI terugvindt. Niet alleen de motor wordt daarvan overgenomen, ook de DSG-automaat met zeven verzetten en de 4Drive vierwielaandrijving krijgt de Tarraco cadeau.
deze of de plug-in?
Met die specificaties in zijn rugzak maakt de Tarraco het nummertje 0-100 km/u rond in 6,2 seconden. De topsnelheid zit op een lekkere 228 km/u. Verbruikscijfers zijn ons nog niet ter ore gekomen. De Belgische vraagprijs van deze 2.0 TSI FR 200 pk bedraagt 47.000 euro, in dezelfde regionen als die van de 2.0 TDI Excellence (46.760 euro) en de PHEV FR 245 pk (48.750 euro).
Je zal hem in ons land echter niet zo vaak tegenkomen, want deze TSI is fiscaal minder interessant dan de plug-in hybride Tarraco. Die mag dan wel iets zwaarder zijn, je koopt een SUV niet direct voor zijn messcherpe prestaties, toch?
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 14 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden