Recent doken nog beelden op van een nieuwe Lancia Ypsilon en ook het Stellantis-persbericht klinkt hoopvol over de toekomst van Lancia.
Het zou natuurlijk een doodlopend straatje kunnen zijn maar Stellantis stuurde vandaag een persbericht uit waaruit blijkt dat Lancia toch niet dood is. De merkengroep deelde de organisatiestructuur na de fusie mee en daarin krijgt Lancia een rol die wat duidelijker is.
ad interim
Er is een onderverdeling waarin de Amerikaanse merken gebundeld worden en een 'Global SUV'-categorie voor Jeep. Opvallend daarbij is dat Chrysler slechts een 'interim'-CEO krijgt met Tim Kuniskis, die ook Dodge zal leiden.
Er is er ook eentje waar Citroën en Fiat/Abarth als 'core'-merken worden aangeduid. De hogere mainstream segmenten zijn weggelegd voor Opel/Vauxhall en Peugeot, bij die laatste wordt Linda Jackson trouwens CEO. Premium zijn de merken Alfa Romeo, DS en dus ook Lancia. Maserati wordt volledig als 'luxury brand' gepositioneerd.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 14 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden