Aan het begin van 2021 vindt Kia het nuttig om zich met een nieuw logo en een nieuwe slogan een nieuwe merkidentiteit aan te meten. Die vormen de aanzet voor de vernieuwing binnen het hele merk.
Nieuwe ambities, nieuwe plannen en daarbij nieuwe modellen in de toekomstige autoindustrie. Dat is wat nog op het programma staat in de komende weken bij Kia. In de aanloop van een nieuwe merkstrategie pakken de Koreanen uit met een nieuw logo, dat met behulp van 303 pyrodrones in de lucht werd getoond. Die 303 drones waren overigens goed voor een notering bij Guinness World Records.
Volgens Kia lijkt het nieuwe logo op een geschreven handtekening. Dat vinden wij ook, want het logo lijkt geschreven zonder de pen van het blad papier te heffen. De symmetrie moet vertrouwen uitstralen, de ononderbroken lijn heeft volgens Kia te doen met hun toewijding om inspiratie te brengen. Het is maar wat je uit een paar letters en hun schrijfwijze haalt, natuurlijk.
De nieuwe slogan luidt "Movement that inspires". Dat heeft hetzelfde ritme als hun eerdere "Power to surprise", al is de inhoud dus veel meer gelinkt aan de semantiek achter het nieuwe logo.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 7 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 10 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 13 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 13 uur geleden