
MG presenteert vandaag haar tweede model op onze markt. De MG EHS is de eerste plug-in van het Britse merk en kondigt de verdere uitbreiding van het gamma aan.
MG maakt voor de EHS gebruik van een 162 pk sterke 1.5 turbomotor die wordt gekoppeld aaneen elektromotor en een 16,6 kWh lithium-ion accu. Beide motoren samen leveren een totaalvermogen van 258 pk en 370 Nm. Een 0-100'je doe je daarmee in 6,9 seconden. MG laat verder nog weten dat de CO2-uitstoot voor de EHS op 43 g/km werd vastgelegd. Om het verbruik te drukken is de SUV voorzien van een regeneratief remsysteem. Daarbij wordt de energie die vrijkomt bij het remmen opgeslagen en hergebruikt.
Volledig elektrisch raakt de MG EHS 52 kilometer ver, met de 3,7 kWh lader doe je de accu in 4,5 uur weer helemaal vol. Het vermogen wordt overgebracht via een tientrapsautomaat, om alles boterzacht te laten verlopen. Daarbij krijgt de benzinemotor zes versnellingen ter beschikking en neemt de elektromotor er vier voor zijn rekening.

De MG EHS plug-in hybrid valt een klasse hoger uit dan de MG ZS EV. Daardoor biedt hij ook meer ruimte aan zijn inzittenden. Hij meet 4,57 meter lang en is 1,66 meter hoog, met een wielbasis van 2,72 meter. Hij biedt 448 liter bagageruimte en met neergeklapte achterbank kan die worden uitgebreid tot 1.378 liter.
digitaal interieur
Ook digitaal is de EHS mee met de wereld. Zo krijg je zicht op een 12,3 inch grote instrumentencluster. In het dashboard zit nog eens een 10,1 groot display waarmee de infotainment bediend kan worden. Daar zit een TomTom-navigatie in en ook een DAB digitale radio. Ook is het systeem compatibel met Apple CarPlay en Android Auto.
Ook op vlak van veiligheid hoef je je geen zorgen te maken. Zo behaalde de benzineversie al vijf Euro NCAP-sterren. MG bundelt de veiligheidssystemen onder de noemer 'MG Pilot'. Daarin zit onder meer de Adaptive Cruise Control, Blind Spot Information System, Forward Collision Warning, Automatic Emergency Braking, Lane Departure Warning en een 360 graden camera.

De MG EHS is direct beschikbaar en kost in België 34.985 euro, inclusief BTW. Hij is verkrijgbaar in twee uitrustingsniveaus, en krijgt vier mogelijke carrosseriekleuren: zwart, wit, zilver of rood.
Recente reacties
50 jaar BMW M volgens de redactie: het favoriete ///Model van Yves Wouters
Heel cool, heerlijke liefhebbersbak! Maar man de onbetrouwbaarheid en gigantisch dure herstelkosten...
Door Techno Patat 10 uur geleden
50 jaar BMW M volgens de redactie: het favoriete ///Model van Joram Van Acker
De E39 M5 is voor mij het enige juiste antwoord! V8 roffel, prachtige subtiele looks, donkerblauw...
Door Techno Patat 10 uur geleden
Vraag: heeft de levering van jouw nieuwe auto vertraging opgelopen?
Vandaag 27/05/2022 nog steeds geen zicht op mogelijke leverdatum.
Door Lieven 17 uur geleden
Vraag: heeft de levering van jouw nieuwe auto vertraging opgelopen?
Hier van hetzelfde, Tiguan PHEV besteld op 05/02/2021 en nog steeds geen zicht op mogelijke...
Door LD 17 uur geleden