In een normaal 2020 had Volkswagen het doek van de Golf GTE Hyracer getrokken in het bijzijn van vele fans op het Wörtherseetreffen, traditioneel een grote bijeenkomst voor Volkswagenfans van allerlei pluimage.
Maar iedereen moet in zijn kot blijven, dus moest de lancering digitaal, in het bijzijn van wat hoge VW-bonzen. De Golf GTE HyRacer is een hybride (HY) Racer, op basis van de huidige Golf GTE. Traditiegetrouw zijn een aantal stagiairs een paar weken of zelfs maanden in de weer geweest om deze HyRacer vorm te geven. Daarbij hebben ze vooral aandacht besteed aan de bodykit die de wagen siert.
Die bodykit maakte de nieuwe Golf zowat 8 centimeter breder, terwijl de ontwikkelaars hem ook nog eens 4 centimeter dichter bij de grond zetten. Een dikke diffusor achterin krijgt centraal geplaatste uitlaateindes. Bovenop in de nieuwe dakspoiler werd een derde remlicht dat recht uit de Volkswagen Arteon werd geleend.
Binnenin is het opvallendste item het sportstuur met startknop en blauwe centermarkering, al geven ook de Alcantara zetels je het idee dat je in een TCR Golf terecht gekomen bent. Dat gevoel verdwijnt echter direct als je de koffer opent en twee e-scooters en bijhorende laadpunten vindt, want die e-scooters waren natuurlijk ideaal om op het terrein van Wörtherseetreffen rond te cruisen. De rest van de bagageruimte wordt opgevuld door een subwoofer.
Volkswagen liet de Golf GTE HyRacer zijn hybride aandrijving behouden maar schroefde het vermogen op naar 252 pk, ongeveer 50 stuks meer dan er in een orginele GTE zitten.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 10 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 13 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 16 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 16 uur geleden