Met de toenemende concurrentie van o.a. de Polestar 2 kreeg de I-Pace onlangs een welverdiende update(sneller laden en interface). Nu is er een budgetvriendelijkere versie: de EV320.
Je raadt het nooit, maar de EV320 heeft 80 pk minder dan de EV400. Met 320 pk en 500 Nm sprint de I-Pace nog altijd in een vlotte 6,4 seconden naar 100 km/u, dat is 1,6 seconde trager dan de EV400. Net als de EV400 beschikt de EV320 over vierwielaandrijving.
470km
Ook het bereik erft hij van de EV400. Met de 90 kWh batterij kan je 470 km ver(WLTP). Verder kan de EV320 opladen aan een driefase 11 kw wallbox waardoor hij per uur 53 km extra rijbereik krijgt. Een lege batterij helemaal opladen op een driefase aansluiting duurt 8,6 uur.
goedkoper
Wat hij niet erft van de EV400 is de prijs. Met € 64.990 euro is hij aanzienlijk goedkoper dan de EV400. Die staat in de boeken met een vanafprijs van €80.850. Daar komt bij dat de I-Pace als EV uiteraard 100% fiscaal aftrekbaar is en een voordelige VAA kan voorleggen. Jaguar doet met deze EV320 weer helemaal mee.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 11 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden