Land Rover kondigt de terugkeer van de “Hard Top”-benaming aan voor de bedrijfsversies van zijn nieuwe Defender. De 90 en 110 worden lichte vracht-uitvoeringen van de Defender die laadvermogen en sleepvermogen combineren.
Het is uiteraard de Special Vehicle Operations-afdeling bij Land Rover die zich over de Hard Top-versies buigt. Die zijn beschikbaar op de korte 90 en de lange 110, en ruilen een tweede en derde zetelrij in voor meer laadruimte. In plaats daarvan is er wel een optionele klapstoel op de eerste rij.
De basisuitvoeringen van de Hard Top staan op schroefveren, al is er voor de 110 ook een luchtvering beschikbaar. Beide modellen kunnen tot 3.500 kilogram slepen en beschikken over een bodemvrijheid van 29 centimeter en doorwaaddiepte van 90 centimeter. Op uitrusting wordt er alleszins niet teveel bespaard: er is een trailerassist, de ClearSight-achteruitkijkspiegel die het gespiegelde beeld door camerabeelden vervangt, het nieuwe Pivi Pro-infotainmentsysteem en over-the-air-software-updates.
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 19 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 22 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 2 dagen geleden