Jaguar I-Pace laadt eindelijk sneller op (2020)

Jaguar I-Pace 2020

Twee jaar geleden was Jaguar een van de snelste klassieke constructeurs om de Tesla Model X van antwoord te dienen met een elektrische SUV. Alleen bleek de I-Pace nogal lange laadtijden te hebben. Dat probleem hebben de Britten nu opgelost, en ze introduceren tegelijk nog enkele andere updates op de I-Pace.

De oorzaak bleek de boordlader: die laadde aan 7,2 kW en kon daardoor geen driefasig laden aan. Dat probleem heeft Jaguar nu verholpen: de I-Pace krijgt voortaan een boordlader van 11 kW, en daardoor gaat de hele boel nu een hoop sneller.

Jaguar zegt nu dat de batterij van 90 kWh in 8,6 uur volledig kan worden opgeladen aan een wallbox van 11 kW. Aan snelladers moet je voortaan aan 50 kW op een kwartier tijd 63 kilometer kunnen ‘bijtanken’, of 127 kilometer aan 100 kW.

Jaguar I-Pace 2020

Dat is trouwens niet alles: de I-Pace krijgt voortaan het Pivi Pro-infotainmentsysteem dat Jaguar Land Rover in de nieuwe Defender introduceerde. Dat moet niet alleen moderner ogen, maar ook een pak sneller werken en zichzelf bijscholen door je vertrouwde routes te memoriseren. Je smartphone draadloos laden is voortaan optioneel mogelijk.

Jaguar I-Pace 2020

Op vlak van rijhulp werd de 360-gradencamera gemoderniseerd, terwijl de I-Pace nu ook een ClearSight-achteruitkijkspiegel krijgt, die de spiegelreflectie vervangt door camerabeelden. Tot slot is er nog een verbeterde geluidsinstallatie, en verschijnen er nieuwe afwerkingspakketten voor het exterieur en nieuwe koetswerkkleuren.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws