De Zuid-Koreaanse constructeur SsangYong breidt het benzineaanbod van zijn Tivoli uit met een nieuwe instapmotor. Met de 1.2 T-GDi waagt SsangYong zich voor het eerst aan een driecilinder.
Toen SsangYong vorig jaar de facelift van zijn Tivoli aankondigde, was er al sprake van een 1.2-turbobenzine. Die is nu eindelijk beschikbaar, en krijgt meteen de primeur om als eerste driecilinder plaats te nemen in het vooronder van een SsangYong. De kleine driepitter is 128 pk en 230 Nm sterk, en wordt gekoppeld aan een manuele zesbak.
Acceleratiecijfers geven de Koreanen niet mee, wel vermelden ze dat de topsnelheid 180 km/u bedraagt. Belangrijker zijn de verbruikscijfers, die op papier lager liggen dan die van de 1.5 T-GDi van 163 pk die tot nu toe de enige benzine-optie was. SsangYong geeft voor de 1.2 T-GDi een gemiddeld NEDC-verbruik op van 5,7 l/100 km en een CO2-uitstoot van 132 g/km. In WLTP-cijfers vertaalt zich dat naar 6,2 l/100 km en 145 g/km.
De SsangYong Tivoli 1.2 T-GDi is vanaf nu te bestellen. De Koreaan krijgt een catalogusprijs mee van 14.990 euro.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 14 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden