Britse sportwagenbouwer Lotus beschikt sinds kort over een hoop kapitaal dankzij moederbedrijf Geely. Dat laat zich al snel merken, want voor het eerst in het 72-jarige bestaan van het merk heeft het een online configurator. Hoe ziet jouw droom-Lotus er uit?
Een online configurator, het lijkt in ons digitaal tijdperk een vanzelfsprekendheid. Toch kruipt er enorm veel werk in zo'n systeem en dan kan je de vraag stellen of je daar wel geld aan moet geven, als kleine Britse autoconstructeur. Het Lotus van nu, is echter niet meer het Lotus van voordien, want tegenwoordig valt het Britse merk onder de vleugels van Geely, de Chinese gigant die ook al Volvo nieuw leven in blies.
Bedankt, Geely!
Het ouderschap van Lotus is echter nog pril, waardoor nu de eerste tekenen van een financiële injectie duidelijk worden. De Evija hypercar is daar een eerste voorbeeld van, een online configurator een tweede. Want Geely vond het echt niet kunnen dat klanten nog in een klassieke catalogus moesten kruipen.
Daardoor kunnen we voor het eerst in de levensloop van Lotus in één oogopslag zien welke versies er op dit moment in productie zijn van de Elise en co. 7 versies trouwens, we hebben ze zelf geteld. Daarenboven kan je eens in detail gaan snuisteren wat voor opties er eigenlijk op zo'n Lotus vallen te rapen. Opties die vaak minder met luxe maar meer met hardcore prestaties hebben te maken.
Kortom, je kan de komende dagen eens uitgebreid wegdromen bij het gamma van Lotus. Voor welke versie gaan jullie? Zo'n minimalistische Elise Sport 220 of toch voor de extreme Exige Cup 430? Configureren maar! (HIERZO)
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 11 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 12 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden