Milde hybride Suzuki Swift Sport geeft meer geheimen prijs

Suzuki Swift Sport mild hybrid 2020

Een tijdje geleden verdween de Suzuki Swift Sport tijdelijk van de markt om als milde hybride terug te keren. Nu geeft de kleine Japanner meer technische details vrij.

Bij zijn introductie in 2018 was de Swift Sport al geswitcht van atmosferische 1.6 naar 1.4 Boosterjet. Nu switcht hij naar een milde hybride. Volgens de eerste details die de Japanners nu vrijgeven, moet dat blok 6 procent zuiniger zijn dan het vorige. De WLTP-uitstoot bedraagt nu 127 g/km, tegenover 135 g/km voor de niet-milde hybride.

De milde hybride gebruikt een 48-voltcircuit en starter/generator die het koppel lichtjes doet toenemen: voortaan staat er 235 Nm paraat vanaf 2.000 tpm. Ook tijdens tussentijdse acceleraties geeft de milde hybride een ondersteunend duwtje in de rug. Tegelijk heeft Suzuki de het systeem voor de kleppentiming aan de inlaatzijde vernieuwd, net als de injectoren en de benzinepomp.

Auteur: Auteur: Wim Bervoets
Reacties: 2 reacties

Tags

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
suskewiet 16:40
afbeelding van suskewiet

enkel de 0-100 moeten we weten :-))))

Wim Bervoets 10:33
afbeelding van Wim Bervoets

Wel, de Suzuki UK-perssite (waar de info vandaan komt) spreekt over 9,1 seconden. Maar da's trager dan voordien, en zelfs trager dan de atmosferische Swift Sportjes van weleer. Dat wil ik dus graag verifiëren, maar da's me nog niet gelukt :-)

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws