In Parijs werd de Talisman nog eens langs de designafdeling gestuurd. De gestrekte Fransoos is toe aan zijn midlife facelift, daarmee volgt hij de Megane en de Espace, die eerder al bijgewerkte specificaties kregen.
Geen hybride variant voor de Talisman echter, de grote berline en break doen het nog altijd gewoon met een benzine- of dieselmotor. Dat doe je met een TCe met 160 of 225 pk in het geval van de benzines, of met een Blue dCi met 160 of 200 pk bij de dieselversie.
trapje op
Renault wil de Talisman eigenlijk gewoon wat meer premium maken. Zo krijg je LED dagrijverlichting en LED-richtingaanwijzers tegenwoordig standaard in de koplamp en vullen adaptieve LED matrixkoplampen de optielijst. Achteraan smukt Renault de Talisman op met wat extra chrome, onder andere rond de achterlichten. Drie nieuwe kleuren en een setje nieuwe velgen vullen het optieblaadje verder aan.
Binnenin vind je ook vernieuwde zaken terug. Zo heb je chrome accenten rond de middenconsole en krijg je vanaf de Intens-uitrusting ook een 10,3 inch groot scherm achter het stuurwiel. Renault heeft eindelijk het licht gezien en verplaatst de knoppen voor de cruise control naar een plekje op het stuurwiel, in plaats van op de middentunnel. Niet zo'n grote vernieuwing maar wel handig: bekerhouders die groter zijn, en bovendien verlicht.
naar niveau 2
Veiligheid wordt ook aangepakt, met de Highway & Traffic Jam Companion. Dat is een groepsnaam voor adaptieve cruise controle die gecombineerd wordt met een rijstrookassistent. Daardoor krijgt de Renault Talisman een "niveau 2 autonoom rijden" sticker.
Prijzen van de geüpdatete Renault Talisman volgen later. De wagen zal tegen de zomer bij de dealer staan. Intussen gebruik je de foto's maar om de verschillen met de pre-facelift op te zoeken.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 4 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 21 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden