Renault maakt van de facelift gebruik om de eerste plug-inhybride Mégane voor te stellen. De E-Tech is 160 pk sterk en geraakt volledig elektrisch 50 WLTP-kilometer ver.
De plug-inhybride aandrijflijn van de Mégane E-Tech bestaat uit een 1.6-benzineviercilinder, gekoppeld aan twee elektromotor en een batterij van 9,8 kWh. Het totale vermogen bedraagt 160 pk. Opladen doe je uiteraard aan de stekker of door remenergierecuperatie, waarbij Renault lessen uit de F1 heeft toegepast. Volledig elektrisch geraakt de Mégane E-Tech 50 kilometer ver, zijn topsnelheid bedraagt dan 135 km/u. De CO2-uitstoot moet onder 40 gram duiken, hoopt Renault.
In eerste instantie verschijnt deze Mégane E-Tech als breakversie Grandtour, nadien maakt de hybride technologie ook zijn opwachting in de vijfdeurs. Ondanks de batterij zegt Renault dat er aan de kofferinhoud niets wordt gewijzigd.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden