Niet enkel de reguliere Mégane ging onder het mes, ook de sportiefste R.S.-variant krijgt een opfriskuur. Die pakt uit met meer pk's onder de kap. Hoeveel meer?
Renault voelt de hete adem van de concurrentie in haar nek en besluit geen risico's te nemen. Want vanaf 2020 komt de Mégane R.S. scherper dan ooit voor de dag. Met dank aan enkele mechanische tweaks.
300 paarden
Renault kiest er namelijk voor om haar line-up te versimpelen. Kocht je vroeger een R.S., dan had je de keuze uit 280 dan wel 300 pk. Afhankelijk of je nu voor de Trophy-variant ging of niet. Vanaf 2020 krijg je steevast 300 pk en 420 Nm onder de kap. Toch als je voor de automaat met dubbele koppeling gaat. Zelf roeren? Dan schroeft Renault Sport het koppel miniem terug naar 400 Nm. Kwestie van de koppeling wat te sparen.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 4 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 4 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 21 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden