De Toyota GR Supra krijgt een nieuwe instapmotor: een viercilinder, die geleverd wordt door partner BMW. De basismotor moet niet alleen de prijs drukken, maar ook het verbruik en het gewicht.
De 2.0 viercilinder is een oude bekende: in de BMW Z4 heet hij sDrive30i, en dat betekent dat de vierpitter 258 pk en 400 Nm produceert. Hij wordt opnieuw gekoppeld aan een ZF-achttrapsautomaat. 0-100 km/u duurt volgens Toyota 5,2 seconden, de topsnelheid is begrensd op 250 km/u.
De kleinere motor drukt niet alleen het verbruik, maar ook het gewicht: met 100 kilogram vergeleken met de zescilinder, aldus de Japanners. Het lagere gewicht op de neus moet de rijbeleving iets verscherpen, terwijl de 50/50-gewichtsverdeling bewaard blijft.
Fuji Speedway
De tweeliter in de GR Supra krijgt bij zijn lancering nog een beperkte reeks mee: de Fuji Speedway. Die combineert een witte lak met zwarte 19-duimers en rode spiegelkappen. In het interieur wordt rood en zwart alcantara afgewisseld met koolstofvezel inzetstukken. Het aantal exemplaren in Europa is beperkt tot 200, de Toyota GR Supra met 2.0 is vanaf maart verkrijgbaar.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 15 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden