In Japan heeft Subaru het doek gehaald van de Levorg STi Sport. Een historische benaming in combinatie met een break: dat doet watertanden bij de Japanners. Maar Subaru houdt voorlopig nog de lippen op elkaar.
Want wie Subaru en STi zegt, denkt natuurlijk meteen aan de legendarische Impreza WRX. Maar die Impreza is nu een relatief anonieme vijfdeurs, terwijl de rol van de break bij Subaru al enkele jaren wordt ingevuld door de Levorg. Diens nieuwe generatie krijgt in Japan nu een sportieve bodykit met splitter, diffusor en STi-opschriften. De ruiten van het prototype zijn volledig verduisterd, want Subaru wil blijkbaar nog niet veel kwijt over het interieur.
Wat de Japanners wel al willen zeggen, is dat deze Levorg STi elektronisch gestuurde dempers krijgt, een primeur voor het merk. Een andere primeur is het “Drive Mode Select”, dat de parameters van motor, stuur, ophanging en vierwielaandrijving in enkele rijmodi onderbrengt.
Motorkapmysterie
Onder de motorkap huist een mysterie. We zien de luchthapper terugkeren die bij ons bij de meest recente facelift verdween, wat er wellicht op wijst dat Subaru terug naar de turbo is gegaan. Of dat een evolutie van de 2.0 turbo uit de vorige Levorg STi is, of van de nieuwe 1.8 turbo, willen de Japanners evenmin kwijt.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 16 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden