Opel herintroduceerde een tijdje terug de GSi-benaming - om ze vervolgens snel weer af te voeren, wegens niet WLTP-resistente motoren. Maar nu is de naam terug, met een nieuwe motor!
Destijds kwam de Corsa GSi er als latere sportieve variant van de Corsa, net voordat die zijn outfit wisselde voor de huidige. De Opel Insignia GSi onderging hetzelfde lot, want de combinatie was geen lang leven beschoren omdat de benzinemotor niet voldeed aan de WLTP-uitstootnormen.
beetje minder
Nu is hij dus terug, na de facelift, en hij heeft een nieuwe motor onder de kap. En het beste is: je kan hem al gaan zien op het autosalon in Brussel. Geen 260 pk meer uit een 2.0, wel een compleet nieuwe tweeliter benzine met 230 pk en 350 Nm. Hij wordt gekoppeld aan een negentrapsautomaat, waarmee hij ook een versnelling meer krijgt dan destijds. Opel is nog druk bezig met chronometertijden maar laat wel weten dat de nieuwe GSi een verbruik van 8,3 tot 8,5 l/100 km heeft. Dat levert een CO2-uitstoot van 193-198 g/km op.
De Insignia GSi heeft recht op vierwielaandrijving en Brembo-remmen. Ook paste Opel het onderstel aan en kreeg de Insignia een directere stuurinrichting. Of die dingen veel afwijken tegenover de pre-facelift, wordt niet beantwoord.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 20 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden