Drukke dagen voor Mercedes-AMG: na de GLE 63 (S) lanceren de Duitsers nu ook de GLS 63. Ook hij krijgt een milde hybride aandrijving.
Geen ‘S’ op de kofferklep van deze tank: de GLS is Mercedes’ grootste SUV, dus de AMG-versie is meteen de krachtigste. Net als in de GLE wordt de 4.0 V8 biturbo van stal gehaald, maar hier is hij automatisch goed voor 612 pk en 850 Nm.
De Mercedes-AMG GLS 63 gebruikt eveneens het EQ Boost-systeem, waardoor hij dus voorzien is van een elektromotor die als alternator/starter dient en die een 48-voltcircuit aandrijft. Die zorgt tijdelijk voor 22 pk en 250 Nm extra vermogen. Prestaties? 0-100 km/u in 4,2 seconden en een begrensde topsnelheid van 250 km/u. Of 280 km/u, als je voor het AMG Drivers Package kiest.
Ook hier onderscheidt de AMG-versie zich van de meer burgerlijke GLS-modellen door het AMG-radiatorrooster met verticale lamellen, gewijzigde bumpers, opgeklopte wielkasten en een stevige sportuitlaat. Ook in het interieur beklemtonen de nodige AMG-accenten het verschil.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 12 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden