Ondertussen zijn elektrische- en hybridewagens niet meer weg te denken uit ons straatbeeld. Een hybride camper is eerder iets zeldzaam maar moet met de hulp van deze Globevan e.hybrid iets meer mainstream worden. Iets voor onze noorderburen?
Zelf hoorden we het donderen in Keulen bij de naam “Dethleffs”, maar dit zou een gevestigde waarde in camper-land zijn. Een gevestigde waarde die sterk inzet op elektrisch of gedeeltelijk elektrisch rijden. De basis voor hun Globevan e.hybrid, zoals het gedoopt werd, is de Ford Transit Custom plug-in hybride.
Stopcontact
Motorisch werd de Transit niet aangepast waardoor een benzinemotor van 126 pk samenwerkt met een elektromotor die 50 kW produceert en gekoppeld is aan een accupakket van 14 kWh. 5 uur heeft een normaal stopcontact nodig om zijn batterij volledig op te laden waarna hij weer 50 kilometer puur elektrisch kan afleggen. Tel daar bij de 450 kilometer van de benzinetank en je kan vlotjes met je camper richting de Moezelstreek.
Hoewel de prijs nog niet gekend is –reken op een slordige 85.000 euro- werd het orderboek reeds geopend. De eerste leveringen worden in 2020 verwacht.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 11 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 13 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 16 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 17 uur geleden