Sensationeel, In your face, Atypisch, Noodzakelijk. Wij hebben de betekenis van de naam gevonden.
"Sensationeel" en "In your face" linken aan de Lamborghini Sián is zowat het “café&bier”-verhaal. Het uiterlijk van de Sián moet een hint geven naar de designtaal die het Italiaanse merk in de toekomst gaat toepassen. Naast het uitbundig uiterlijk kunnen we dat ook nog verbinden met de prestaties en waarschijnlijk de prijs, die we jullie momenteel nog schuldig moeten blijven. De 63 stuks -naar het geboorte jaar van het merk- zullen een hele duit kosten. Je moet geen benefiet gaan organiseren, alle stuks hebben al een eigenaar gevonden. Ondanks de wagen nog niet officieel is voorgesteld aan de wereld. Dat is iets voor de IAA in Frankfurt.
Bij de prestaties komen het "Atypisch" en "Noodzakelijk" naar boven. De Lamborghini Sián is de eerste Lamborghini de beschikt over een hybride-technologie. Ja, jullie lezen het goed. De machtige stier uit Sant’Agata heeft een elektromotor van 34 pk. Het klassieke plaatje van een 6.5-liter V12 kunnen we nog wel even koesteren en door de samenwerking van de twee is er een totaal van 812 paarden. De twaalfcilinder duwt 785 pk en dat is 15 pk meer dan de Lamborghini Aventador SVJ.
Deze brute cijfers veroorzaken een versnelling van stilstand naar 100 km/u in een zucht, 2,8 seconden, terwijl de top bereikt is bij 350 km/u. De Sián kan van zijn elektrokracht profiteren tot 130 km/u. Terwijl de wagen in derde versnelling 10 procent meer grip dan de Aventador SVJ moet bieden tussen 30-60 km/u.
Nog een uniek gegeven aan de Sián -dat “bliksem” betekend in een regionaal dialect rond Bologna- moet het ontbreken van een regulier accupakket zijn. De elektromotor werkt met een supergeleider en laad zich volledig terwijl de wagen remt.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 5 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 5 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 22 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden