Officieel: Renault Captur (2019)

renault captur 2019

Samen met Clio en Zoe vormt Captur een belangrijke pilaar voor Renault. Die Clio en Zoe steken tegenwoordig in het nieuw, waardoor ook Captur uitpakt met een nieuwe generatie. Die tweede generatie mag een stuk scherper voor de dag komen.

Clio mag dan wel een verkoopsmonster voor Renault zijn, vergis je niet; ook Captur vliegt gretig over de toonbank. Want samen met de grotere Nissan Qashqai stak de Captur het segment van de crossover in een stroomversnelling. Nu, zes jaar na de eerste, is het tijd voor numéro 2. En waar Clio een subtiele generatiewissel onderging, mag het bij Captur net wat extremer.

Knap achterste

Oké, extremer is misschien wat overdreven maar vergissen met de eerste generatie zal je niet snel doen. De snuit wordt een stuk stoerder dankzij de C-vormige lichten en de uitstekende omlijning van de wielbogen laat de Captur breder op zijn pootjes staan. Daarnaast komt ook de flank anders voor de dag dankzij een chromen knikje aan de C-stijl. Het resultaat is dat het dak optisch lijkt te zweven.

renault captur 2019

Een trucje dat Renault ook al toepaste bij de vorige Captur natuurlijk. Achteraan hebben de Fransen zich helemaal laten gaan en krijgen we misschien de fraaiste lichten die we ooit op een Renault hebben gezien. Tenslotte is Renault nog snel om te laten weten dat er maar liefst 90 verschillende kleurencombo's mogelijk zijn op het exterieur. We geven het maar mee.

Technotrend

Zwieren we de deur open, dan lijken we plotsklaps in een Clio te stappen. Dat komt natuurlijk omdat net zoals de Zoe ook deze Captur het digitale instrumentenbord overneemt van die Fransoos. Samen met het rechtopstaande scherm centraal op het dashboard wil Renault hiermee aantonen dat het klaar is voor de moderne infotainmentnoden. Toch namen de designers de tijd om andere accenten te leggen op het dashboard. Waardoor er kleine verschillen tussen Clio, Captur en Zoe zijn. Aardig, toch?

renault captur 2019

Ook aardig is de extra ruimte binnen. Dat is het gevolg van het CMF-B-platform waarop deze nieuwe Captur staat. Het maakt de tweede generatie maar liefst 11 cm langer dan zijn voorganger. 2 stuks daarvan vind je tussen de wielen, waardoor je net wat meer ademruimte hebt.

Diesel, benzine, plug-in

Voorin de Captur bekend gerief. Zo is er een 1-liter driecilinder turbobenzine met 100 pk en 160 Nm en een 1.3-liter viercilinder turbobenzine met 130 pk (240 Nm) of 155 pk (270 Nm). Ook dieselrijders komen aan hun trekken, want Renault sluist ook de 1.5-liter viercilinder turbodiesel met 85 en 115 pk naar deze Captur. Een motor die vooral CO2-technisch interessant is.

renault captur 2019

Al houdt Renault nog iets belangrijk achter de hand, want Captur wordt de eerste Renault die de dealer buiten rijdt met een plug-inaandrijving. Daarbij wordt een elektromotor gekoppeld aan een 9.8 Kwh-accu waardoor je in principe zo'n 45 kilometer ver moet geraken op elektriciteit. Daarnaast is er natuurlijk ook nog een benzinemotor aanwezig. Die versie is evenwel voor 2020, dit najaar krijgen we eerst de "klassieke" Capturs.

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
andre123 20:21
afbeelding van andre123

dat ziet er fraai uit,
vooral benieuwd naar de meerprijs voor een plug in

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws