Dat Mitsubishi nood heeft aan een designinsfusie, het is een klein understatement. Dat weten ze ook bij het Japanse merk, waardoor ze Jorge Diez naar zich toe hebben getrokken. Jorge wie? Jorge Diez. Een man die mede verantwoordelijk was voor onder andere de eerste generatie Audi A7 en de huidige generatie Seat Leon.
Met een wat verouderde Outlander, een serieus verouderde ASX, lamentabel gestileerde Space Star en té excentrieke Eclipse Cross kan je moeilijk zeggen dat het snor zit op designvlak bij Mitsubishi. Het merk mankeert dan ook een duidelijk lijn doorheen haar gamma. Die lijn gaat het hopelijk samen met Jorge Diez vinden, een 43-jarige Spanjaard die eerder al zijn strepen verdiende bij de Volkswagen Group.
Daar was hij onder andere verantwoordelijk voor het ontwerp van de eerste generatie Audi A7, van de huidige Seat Leon, de Audi TT en een rits andere producten. Bij Mitsubishi zal hij de taak op zich nemen als hoofd van de Europese designafdeling. Daarenboven neemt hij ook de taak op als vicepresident van de R&D-afdeling in Europa. Daardoor heeft hij niet enkel designtechnisch in de pap te brokken maar kan hij ook mee sturen hoe de Mitsubishi's van de toekomst technisch meer op de leest van de Europeanen kan geschoeid worden.
Het binnenhalen van Jorge Diez is voor Mitsubishi het equivalent van Eden Hazard scoren. Nu is het hopen dat de Japanners genoeg vertrouwen stellen in Diez.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 23 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden