Officieel: Lexus RX facelift (2019)

lexus rx 450h facelift 2019

Met de komst van een roedel plug-in SUV's is de RX 450h van Lexus wat in een vergeten hoekje geraakt. Tijd om de spotlight er terug op te zetten met een facelift!

De Lexus RX, een auto die bijna twee decennia terug bakens wist te verleggen. Want plots was daar en potige luxueuze SUV met een hybride-aandrijving. Roomzoet en een stukje zachter voor je brandstofrekening. Europa begreep de RX echter nooit. Daar was een goede reden voor, want een diesel-SUV, die was nog net een stukje zuiniger aan de pomp.

Wacht, minder hoeken?!

De RX is dus vooral een auto die in andere werelddelen gretig aftrekt vindt, daar waar benzine de boventoon luidt. Al wil dat niet zeggen dat Lexus Europa in de koude laat staan. Want het is tijd voor een RX facelift! Die facelift bouwt - uiteraard - verder op de laatste generatie RX die in 2015 het levenslicht zag.

lexus rx 450h facelift 2019

De opgepoetste versie krijgt hertekende koplampen die een stuk spitser naar de eveneens vernieuwde grille lopen. De rest van de voorbumper werd eveneens vormgegeven om het facia wat gestroomlijnder voor de dag te laten komen. Een Lexus die bij een update niet hoekiger wordt, het is eens iets anders.

In de details

Binnenin zwiert Lexus de muis om het infotainmentscherm te bedienen buiten, voortaan mag je vettige vingers trekken op een touchpad. Of nog makkelijker; op het scherm, want het centrale scherm is voortaan aanraakbaar. Apple Carplay en Android Auto? Uiteraard aanwezig. Ook aanwezig; het Lexus Safety System +. Standaard tegenwoordig en dat systeem bevat een rits veiligheidsnufjes genre rijstrookassistent, noodrem en een gootlichtassistent.

lexus rx 450h facelift 2019

Voorts keek Lexus nog eens kritisch naar de sturing en de ophanging en zegt het Japanse merk dat daardoor de rijdynamiek naar een hoger plan is getild. Of het ook tijd was voor een nieuwe motor? Of zelfs een plug-inversie? Nee. Waardoor RX 450h en RX 450H L in Europa verder teren op een 3.5 V6-benzine met hybridekracht. Een set-up die goed is voor 313 pk... en 120 g/km CO2.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws