Nissan Leaf-verkoop toont hoe hard elektrische auto boomt

nissan leaf sales

De Nissan Leaf is de eerste elektrische auto ter wereld die meer dan 400.000 keer over de toonbank ging. reden genoeg om te feesten natuurlijk bij het Japanse merk. Al is het straffer om te zien hoe die verkoop gegroeid is de laatste jaren. Of je het nu wil of niet, de EV zal een steeds groter stukje van de markt gaan innemen.

Acht jaar tijd, dat had Nissan nodig om 400.000 exemplaren van de Leaf te slijten. Daarmee is de Leaf de meest verkochte elektrische auto ter wereld. Al vertellen die "8" jaar niet het hele verhaal. Want de groeicurve qua verkoop is enorm voor de elektrische hatchback van het merk. Wat we daar mee bedoelen? Kijk even mee naar de cijfers:

Aantal Leafs vanaf lancering december 2010:
100,000 in 2014
200,000 in 2015
300,000 in 2018
400,000 in 2019

We wedden er stiekem op dat Nissan dit jaar nog de kaap van 500.000 exemplaren zal halen. Belangrijk voor het Japanse merk want het zit miljarden in haar Leaf-project en is volop bezig met de ontwikkeling van de volgende generatie met een gloednieuw platform en technologieën dat het zal gaan delen met alliantiepartner Renault. In de wandelgangen wordt trouwens gefluisterd dat Nissan tot nog toe geen eurocent heeft verdiend aan de Leaf. Waardoor, net zoals bij andere merken, volume de sleutel is tot winst.

nissan leaf sales

Laatst gepubliceerd

Reacties (8)

Plaats een reactie
andre123 12:08
afbeelding van andre123

volume de sleutel tot winst,en uiteindelijk tot dalende prijzen.
verdere kommentaar overbodig.

Wim 17:29
afbeelding van Wim

Nissan heeft vooruitgekeken en plukt daar nu de vruchten van, chapeau.

andre123 18:46
afbeelding van andre123

kheb geen 62 kwh batterij nodig,maar inderdaad ook nog veel te duur.
wel verder lezen he,staat UITEINDELIJK LAGERE PRIJZEN

Ed 23:40
afbeelding van Ed

net nieuwe Leaf 40kW Tecna gekocht -- prijs 32.500€ en dan krijg ik nog 3.500€ premie van Vlaanderen -- rijdt fantastisch goed (en stil) -- allen spijtig dat ze hier in België (weeral) enorm achterop zijn met het installeren van goede laadpalen (22 kW en 50 kW) -- in de meeste steden staat het vol met de 11 kW paaltjes -- en je moet geluk hebben dat er werken ...

Money 09:39
afbeelding van Money

Het is nog geen oplossing, van waar komt de elektriciteit om laden?

andre123 18:09
afbeelding van andre123

bij mijn weten kan je nog steeds niet opteren voor groene diesel.
voor groene stroom kan je wel kiezen,of beter nog produceren.

Kristof Peeters 09:44
afbeelding van Kristof Peeters

@ed je weet toch dat de leaf een 6,6kwh lader on board heeft? De 22 kWh laders zijn dan nog veel te traag om echt fatsoenlijk te laden.

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws