Belangrijk voor Insignia-kopers met pk-honger, want eerder verdween de 260 pk sterke 2-liter uit de rekken dankzij de nieuwe WLTP-cyclus. Voortaan een kleinere motor voorin dus, met 200 benzine-pk's.
Hoeveel pech kan je hebben. Zwiert Opel terug haar GSi-badge op de baan, dan ziet het zich enkele maanden later al genoodzaakt om een variant van de markt te halen. Want de 2-liter turbobenzine in de Insignia (met z'n 260 pk) haalt het niet meer in de nieuwe WLTP-cyclus. Waardoor geinig genoeg enkel de diesel blijft staan bij de Insignia GSi, met 210 pk.
Heb je echter echt een afkeer voor diesel, dan heeft Opel nu een (kleine) oplossing klaar in de vorm van een nieuwe 1.6 turbobenzine. Die mag 200 pk (280 Nm) naar de wielen braken maar krijgt wel de GSi-badge niet opgespeld. Prestaties zijn aanvaardbaar. met een nul-naar-honderd-tijd van 7,7 seconden en een top van 235 km/u.
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 19 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 22 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 2 dagen geleden