Mitsubishi: Frisse start begint met frisse look

mitsubishi-dealer-huisstijl-2018_01

De toekomst hing enkele jaren aan een zijden draadje voor Mitsubishi maar nu de Renault-Nissan-alliantie het Japanse merk onder haar vleugels heeft genomen kan het eindelijk aan een nieuw hoofdstuk beginnen. Die start wordt gegeven door het dealernetwerk in een fris jasje te steken.

Mitsubishi heeft het de laatste jaren zwaar te verduren gehad maar met de hulp van Renault en Nissan ziet het er eindelijk naar uit dat de donderwolken weg aan het trekken zijn boven Tokio. 'Drive you Ambition' noemen ze het nieuwe hoofdstuk alvast bij Mitsubishi en voor er een rits nieuwe modellen richting de showroom mogen vond het merk het opportuun om die showrooms in een nieuw jasje te steken.

De 5.000 dealers over de gehele wereld (50-tal in België) moeten op termijn allemaal dezelfde huisstijl dragen om zo overal herkenbaar te zijn, in een oogopslag. Daarvoor hanteert het Japanse merk sterke tinten (zwart, grijs en wit) met rode accenten. Zowel binnen als buiten. Vrij rustgevend met toch een stoer kantje. Kijk, we zouden zo op de marketingafdeling van het merk kunnen gaan werken.

mitsubishi-dealer-huisstijl-2018

Wisselwerking

Moest je het nieuwtje gemist hebben, Mitsubishi is sinds 2016 een zusterbedrijf van Nissan, Renault, Dacia, Infiniti, Lada en Alpine. Waardoor het Japanse merk mag teren op technologie van één van de grootste reuzen in de auto-industrie. Die nieuwe 1.3 benzine die Renault en Mercedes gebruiken? Jep, die mag ook naar Mitsubishi binnenkort. Al zal er natuurlijk nog meer materiaal worden uitgewisseld. Net zoals Renault en Nissan dat al jaren doen.

In ruil zal Mitsubishi haar kennis inzake hybride-technologie delen met de groep. Ervaring die ze opdeden met de hoogst succesvolle Outlander PHEV. Geef ze dus nog even tijd maar vernieuwing is op til bij het Japanse merk.

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
4g63 13:09
afbeelding van 4g63

Samenwerking in hun geschiedenis heeft regelmatig geleid tot niet kapot te krijgen modellen aan goedkopere prijzen. Laatste jaren heeft men niet genoeg vastgehouden aan hun roots en alleen naar de cijfers gekeken.
(maar wat doe je als die niet goed zijn hé)
Dergelijk megaconglomeraat heeft soms nadelen tov een kleinere speler, hopelijk starten ze terug waar ze goed in zijn (tekenen, testen en ongeëvenaard verfijnen) en heeft men terug meer oog voor de basis, na een aantal naïeve uitspattingen zal dit wsl het geval zijn.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws