Lynk & Co presenteert 02 in Amsterdam

lynkco_02_2018

Het gaat hard voor Lynk & Co én voor Volvocars Gent. Na de officiële voorstelling van de Lynk & Co 01, was het nu de beurt aan de 02.

autodelen

Net als de 01 is de 02 gebaseerd op de Volvo XC40. Ze lijken ook enorm veel op elkaar. Toch is de 02 korter en lager dan de 01, wat hem misschien net iets meer naar een hatchback doet neigen. Ook is de 02 dat tikkeltje agressiever getekend. Ook zoals bij de 01 is het de bedoeling dat de 02 eenvoudigweg als deelwagen kan ingezet worden. Lynk & Co heeft zijn naam niet gestolen, ze willen het best "geconnecteerde" merk op de markt worden. Beetje lullig dat Mercedes eenzelfde functie in hun nieuwe A-Klasse aanbiedt. België mag best trots zijn met de komst van de 02 & Lynk & Co. Niet alleen gaan de 01, 02 en aankomende 03 gebouwd worden in Gent. Aan het hoofd van Lynk & Co staat de Belg Alain Visser.

2020

Over de motorisering is nog niet veel geweten. De 02 zou enkel als plug-in verkrijgbaar komen in Europa. Het Chinese merk moet volgend jaar bij ons op de markt komen en in 2020 komen de eerste winkels. Je hoort het goed, winkels. Dealers, daar gaat Lynk & Co niet aan mee doen. Ze volgen Tesla door alleen bestellingen via hun website toe te laten. De winkels zijn er alleen voor het bezichtigen van de modellen en het garen van informatie. In Amsterdam komt de eerste winkel, gevolgd door Barcelona, Berlijn, Londen én Brussel. Het lijkt er op dat Lynk & Co het eerste Chinese merk is dat een serieuze poging waagt op de Europese markt, weliswaar bijgestaan door Volvo en Geely, we zijn benieuwd.

lynkco_02_2018

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws