Met de plug-invariant van de Outlander schoot Mitsubishi in 2013 los in de Europese roos. Nu, vijf jaar na datum krijgt de PHEV een tweede doorgedreven facelift. Tot en met een nieuwe motor onder de kap. De Outlander PHEV versie 1.5 zeg maar.
Vraag onze bovenburen maar naar het belang van de Mitsubishi Outlander PHEV op de Europese markt. De stevige SUV verkocht als een malle door het fiscale voordeel van de hybride-aandrijving, jaren voor automerken plug-in-SUV's begonnen te bouwen. Ook in België is de Outlander PHEV hét model dat Mitsubishi een bestaansrecht geeft op onze markt. Omdat de concurrentie steeds straffer wordt (van BMW, over Volvo, tot Kia), hebben de Japanners besloten de Outlander PHEV een stevige opfrisbeurt te geven.
Best letterlijk te nemen, want hoewel de visuele evolutie relatief klein is (nieuw smoelwerk en een opgefrist interieur), is vooral de technische wijziging van grote aard. Hoezo? Wel, de 2-liter benzinemotor mag op de schop, in de plaats komt een nieuwe 2.4-liter viercilinder benzine voorin te liggen die kan teren op de zuinigere Atkinsoncyclus. Samen met een gegroeide batterij (voortaan 13,8 kWh) en sterkere elektromotor zal de Outlander PHEV daardoor krachtiger uit de hoek kunnen komen. Onderstreept door een nieuwe Sportmodus.
Waarom Mitsubishi plots zo'n stevige wijziging doorvoert? Het één en ander heeft er zeker mee te maken dat het Japanse merk haar plug-in-SUV gaat aanbieden op de Amerikaanse markt. Een markt waar ze een extra grob koppel best gewoon zijn. Specifieke cijfers (pk, koppel, range, CO2, etc) geeft het merk nog niet vrij, al zullen we die info begin volgende maand krijgen op het autosalon van Genève.
Recente reacties
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 14 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 23 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Vooraan geslaagd maar de achterkant blijft droevig.
Door Thierry Hamende 1 dag geleden