Vanaf heden hoort Opel niet meer bij GM maar wel bij de PSA groep die nu met een klap 17 procent van het marktaandeel in Europa in handen heeft.
Onder de vleugels van GM was het voor Opel en het nevenmerk met het draakje (Vauxhall) al sinds 1998 geleden dat het bedrijf nog operationele winst wist te boeken en dit zou PSA graag zien veranderen naar 2 procent winst tegen 2020. In 2018 komt er een nieuwe Opel Combo en in 2019 hoogstwaarschijnlijk een nieuwe Corsa die de winst mede mogelijk moeten maken. Om een winstgevend plan in elkaar te knutselen krijgt Michael Lohscheller, nieuwe bigchief van Opel, en zijn mensen juist geteld 100 dagen.
Natuurlijk gaan die nieuwe modellen niet alleen voor de winst zorgen. Het voordeel aan een grote groep is dat je overal wat onderdelen kan gaan lenen en samen ontwikkelen om zo de kosten te drukken, kijk maar even over de grens naar die andere grote groep uit Duitsland. Dit betekent niet dat Opel Franse allures krijgt, volgens PSA blijft Opel een echte Duits met dan natuurlijk wat Franse kaas er overheen. Je weet wel: een Opel Corsa met een vleugje Peugeot 208 in.
Recente reacties
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 2 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 5 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 5 uur geleden
BAM!: Tesla Model 3 Performance is hier (2024)
Ziet er beter uit dan die extreem saaie instappers. ook lijken de zetel beter het zitvlak is wat...
Door kevin 9 uur geleden