Een i5, i7 of iX5 mag dan wel vooral in de geruchtengangen blijven plakken, het laatste i-project van BMW doet dat niet. Hoe dat er uit ziet? Als een boot. Nee letterlijk, een speedboot(je).
Oké, BMW schroeft de speedboot zelf niet in elkaar. In realiteit gaat het over een deal tussen het Duitse automerk en Torqeedo, een bedrijfje gespecialiseerd in het bouwen van elektrische aandrijvingen voor boten. Het resultaat is de Deep Blue line-motoren, een set-up met een 80 pk sterke elektromotor die gebruik maakt van de 30.5 kWh-batterij van de BMW i3.
Een opstelling waarmee je met een relatief kleine speedboot vijf uur lang mee rond kan toeren, aan zo'n 8 kilometer per uur weliswaar. Draai je de hendel helemaal open, dan zal je maximaal 30 minuten kunnen genieten van de batterijkracht. Zin om zo'n elektro-opstelling in je opblaasbootje te zwieren? Dan zal je met minstens 50.000 euro over de boeg moeten komen. Geld waarmee je gemakkelijk een i3 kan kopen. Toch maar ter land blijven?
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 14 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 14 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden