Opel vernieuwt; logo, slogan en visie

opel-logo-2017

Bij Opel houden ze dezer dagen grote kuis. Gisteren trad CEO Karl-Thomas Neumann nog af, vandaag wordt een nieuwe visie voorgesteld.

Het een en ander heeft te maken met de overname door de PSA-groep. Maar Opel wil ook verjongen en wil verder kijken dan enkel auto's bouwen.

Logisch dan ook dat de slogan "Wir leben Auto's" plaats maakt voor iets nieuw. De keuze viel op "The future is everyone's", waarmee Opel wil aanduiden dat ze over veel meer dan alleen maar auto's gaan nadenken. In het Nederlands wordt dat "De toekomst is voor iedereen". Wen er maar aan.

meer dan auto's

Daarmee wordt bedoeld dat Opel de technologie van de toekomst voor iedereen bereikbaar wil maken. De term autobouwer maakt straks plaats voor de benaming aanbieder van mobiliteit. Een beetje zoals Touring destijds van automobielclub naar mobiliteitsorganisatie switchte, maar toch vooral nog de nadruk op autoverkeer blijft leggen.

Wil Opel zich verder specialiseren in technologische ontwikkelingen en connectiviteit, dan is dat niet te zien in hun nieuwe logo. Dat wordt een stuk eenvoudiger dan het huidige. De Blitz blijft wel bestaan, maar het geheel wordt iets minder flitsend afgewerkt.

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
Davy 20:37
afbeelding van Davy

Triest, zeer triest....
Een Opel rijder...

Graag verduidelijking 13:37
afbeelding van Graag verduidelijking

En Davy, wat is er zo triest, zeer triest aan het nieuwe logo en slogan?

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws