Porsche moet meer geld gaan verdienen met 'randapparatuur', dus werd Porsche Exclusive aan het werk gezet om gerief klaar te stomen. Zoals deze powerkit die je Carrera S extra paarden en performante uitrusting geeft. Of anders gezegd; er een GTS van maakt. Waarom dan niet gewoon een GTS kopen?
115.000 euro en 129.000 euro, dat is het verschil tussen een Carrera S en een GTS. Twee uitvoeringen van de 911 die zich laten typeren door een verschil van 30 paarden. Al is dat wat kort door de bocht, want de GTS krijgt buiten 450 pk (i.p.v 430 stuks) ook bredere heupen, straffere remmen en een aangepaste ophanging. Waardoor we niet als zo'n verkoopsrakker in de plaatselijke elektronicawinkel willen klinken maar toch;
je krijgt serieus wat waar voor je geld.
Dat gevoel hebben we precies niet bij de powerkit die Porsche Exclusive nu in de optielijsten zet voor de Carrera S. Want leg je dik 10.000 euro neer (waardoor je dus bijna aan de prijs van een GTS komt) dan krijg je de sterkere turbo's van de GTS, het Sport Chrono pakket met dynamische ophangingspunten voor de motor, sportuitlaat en verbeterde koeling voor de remmen. Waardoor je dus over blijft met een GTS zonder de bredere heupen en een S-badge achterop. Allemaal heel verwarrend, al zeggen we het zelf.
Recente reacties
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 15 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 23 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Vooraan geslaagd maar de achterkant blijft droevig.
Door Thierry Hamende 1 dag geleden