Na een hele hoop testwerk, vergelijken en bekijken van wagens, hebben de juryleden van de Europese Auto van het Jaar-verkiezing hun zeven finalisten bekendgemaakt.
Of er verrassingen tussenzitten? Wel, de Bentayga en Ford GT werden eruit gegooid, en ook de Tesla Model X kreeg geen ticketje voor de finaleronde. Dus de grote buitenbeentjes zitten er alvast niet meer bij.
De 58 juryleden kozen een shortlist van verschillende modellen, waarbij er slechts twee modellen van niet-Europese oorsprong zitten. Ook wordt geen enkel hybride of elektrisch model tot de finalisten geteld dit jaar. Wie er dan nog wel tussenzit? De Alfa Romeo Giulia, Citroën C3, Mercedes E-Klasse, Nissan Micra, Peugeot 3008, Toyota C-HR en Volvo S90/V90.
Op de vooravond van het autosalon van Genève wordt de uiteindelijke winnaar bekend gemaakt. Dan weten we wie de Opel Astra en Volkswagen Passat zal opvolgen.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 10 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 13 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 16 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 16 uur geleden