De nummer één ingenieur bij Toyota geeft aan dat het bouwen van elektrische auto's met beperkte range goedkoper is geworden dan het bouwen van hybride wagens.
Maar er is een duidelijke grens. Elektrische wagens met een maximum bereik van 250 kilometer zijn effectief goedkoper te bouwen, maar vallen vandaag wat uit de boot in de markt. Consumenten kijken naar elektrische auto's zodra die de grens van 300 kilometer autonomie overschrijden. Dat type wagens zal pas in 2025 goedkoper gebouwd kunnen worden.
In de volgende 10 tot 20 jaar verwacht Toyota 50 tot 60 procent van zijn wagenpark elektrisch of hybride zal zijn. Maar Toyota is heel duidelijk: elektrisch is de enige toekomst. Daarom stelt het dat in 2050 niet minder dan 90 procent van de wagens elektrisch zal zijn.
Daarnaast zijn ze ook in staat om een hybride wagen met automatische transmissie goedkoper te produceren dan een vergelijkbaar model met een dieselblok.
Laat het dus duidelijk zijn dat merken die vandaag nog niet bezig zijn met hybride of elektrische technologie, enkel en alleen al op de kostenstructuur zullen verliezen.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 18 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden